piątek, 4 marca 2016

Lenistwo - jak z nim walczyć ;)

  

 Dzisiaj temat idealny na piątkowy wieczór. Wiem ostatnio nie pisałam, ale wbrew pozorom wcale nie było to związane z lenistwem tylko formalnościami z załatwianiem pracy ;) Powiedzmy sobie szczerze jak często odkładamy ćwiczenia czy inne prace bo nam się nie chce po prostu? Czasami są dni gdy naprawdę nie mamy siły, ale czasami po prostu zwalamy winę na pogodę, mówimy sobie nic się nie stanie jak zrobię to później i co? Jakoś tak wyszło, że to później trwa nawet miesiąc ;) Od dzisiaj wykreślamy słowo nie chce mi się ze słownika! ;)

  • Zmotywuj się! ;) Tak jak w moim przypadku pewnego dnia zamarzyłam sobie płaski brzuszek. Jednak wiadomo samo się nie zrobi więc powtarzam sobie codziennie, że z każdym wykonanym ćwiczeniem, z każdym dniem jestem coraz bliżej mojego sukcesu :) Co z chwilami zwątpienia? Tu działa idealnie myślenie w stylu jeżeli to zrobię dziś, będę bliżej celu, będę z siebie dumna bo pokonałam lenistwo. Brzmi tandetnie? Trochę, ale naprawdę będziesz dumna ;)
 
  • Energia do działania: czujesz się zmęczona i nie masz siły? Spróbuj wyjść na spacer, świeże powietrze na pewno dobrze ci zrobi, a przy okazji rozbudzisz się i zyskasz nowe siły, a może spróbujesz pobiegać? ;)
 
  • Nagroda! Nic tak nie motywuje jak nagroda ;) Ja sobie ustalam 30dni treningów. Jeżeli dam radę wywiązać się z mojego postanowienia kupię sobie np. jakiś ciuszek, kosmetyk, książkę ;) 
 
  • Rób to co lubisz: proste. Łatwiej wykonywać coś co lubimy, niż zmuszać się do czynności, które nie sprawiają nam przyjemności.
 
  • Zmuś się: no cóż niestety bez tego ani rusz. Jeżeli wszystkie wyżej wymienione sposoby zawiodły trzeba się zawziąć i mimo ogromnej niechęci zmusić się. W końcu najtrudniej jest się podnieść ;) Jak już zaczniesz coś robić to sama zobaczysz, że wcale nie było tak źle ;)


      Obiecuje, że postaram pisać się jak najczęściej chociaż teraz na pewno będą to wpisy wieczorne, ponieważ ponownie zaczynam pracę jako opiekuna w przedszkolu więc czasami po prostu mogę nie dać rady ze zmęczenia całym dniem ;) Podzielcie się swoimi sposobami na zmotywowanie się do działania ;)


zdj: zwierciadlo.pl, obrazki.joe.pl, zatrzymane-w-czasie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz